Update 3

Först och främst tycker jag det är rena rama rånet att jag ska vara tvungen att betala mera för en enkel biljett än vad jag betalat för en tur-och-retur biljett till samma plats.

Igår var vi på bio. Först missade vi bussen, sen sprang vi genom en fullproppad julmarknad. Filmen började 20.00. 19.57 var vi på bion, 20.01 hade vi köpt biljetterna, 20.02 märker vi att vi fått biljetter till fel film.
Så det blev inte New Moon som tänkt, utan istället en romantisk komedi från Tyskland. Helt okej den med, men jag hade tänkt spana in halvnakna varulvar. En annan gång!

Annars har jag vaktat barn lite sporadiskt, hällt ut lite saft, tappat bort mig i en skog i ösregn, gått några promenader, haft lite hemlängtan, kokat en kastrull soppa, ätit lite currywurst (en tysk "delikatess"), konstaterat att det regnar här hela tiden, läst 2 Harry Potter böcker, ignorerat Finlands självständighetsdag, firat Nicolaus, klämt i mig kopiösa mängder choklad, lärt mig några ord på tyska, konstaterat att gasspisar är konstiga och drömt om glögg och pepparkakor.

På lördag ska jag besöka Düssseldorf och eventuellt bege mig ut i det tyska nattlivet på Ladies Night.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0