En helg

För första gången här har jag drabbats av en släng hemlängtan.Inget jag inte överlever eller så. Inte den sorten som får mig att febrilt packa väskan och ta första bästa flyg hem. Men att veta att alla andra suttit där hemma och knaprat på julskinka och köttbullar och andra läckerheter som hör hemma på julbordet. Att det bygts pepparkakshus och druckits glögg där hemma. Att jag inte fått spendera en slö söndag med Miilo. Att veta att de flesta andra firat lilla jul medan jag suttit här och stirrat mig blind på datorn gör att det känns lite mindre bra just nu. Men ingen panik. Jag klarar mig. Vi ses till jul. Och det är snart.

Kommentarer
Postat av: majlouuu

typ bara 23 dagar kvar nu, för idag är nästan slut. Jippijaijeeey! 8)

2009-11-29 @ 21:09:36
URL: http://memoirsofamiilo.blogspot.com
Postat av: Mamma

Stackars lilla Sandra i stora Tyskalandet där de inte förstår sig på lillajul. Men maten var inte så god så det blir säkert bättre till stora jul.

2009-11-30 @ 20:02:10
Postat av: Moster

Aj, att du hade tråkigt på lilla julen? Fast du inte såg oss, såg vi faktskt dig på datorn, då du shockade min son och sambo med att visa dina behag (så säger Zache iallafall...), nästan svalde webkameran och annars uppträdde konstigt. Kallar du det tråkigt vill jag inte veta vad som händer när du har roligt... men förmodar att det är då inredningen faller från väggarna.

2009-12-03 @ 12:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0