Lilla jul?

Men i tyskland är det bara en vanlig lördag. Dagen till ära ska jag tvätta och äta salmiakki. Så ingen julstämning direkt. Ingen julmat. Julskinka skulle nog inte vara helt fel just nu. 

Igår var jag på bio med Nina . Vi såg en måttligt bra film, All inclusive, på tyska. Jag tror jag håller på att bli hjärntvättad här för det känns inte längre så fel att alla amerikanska skådespelare pratar tyska. Och det faktum att minspel och röster inte alltid är sådär superbra ihop passade stör mig heller inte längre. Det lär nog bli flera biobesök i framtiden.



Och så har jag träffat på mina första tyska bussbiljettskontrollanter. Lyckligtvis hade jag blijett, jag hade till och med stämplat den. Mera synd var det om den stackaren som inte hade någon och som de släpade ut i fötterna ur bussen. Nästan i allafall.





Lilla jul ? Här är allt fortfarande grönt, för det mesta regnigt och blåsigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0