Somliga går i trasiga skor.

Andra har lite för många. Jag har exakt 71 stycken skor. Varför vet jag det? För att jag har räknat dem. Min föredetta skohylla agera numera vanlig-samla-skräp-och-onödigheter-hylla. Alla, eller de flesta av mina skor, ligger därför på golvet i hopp om att någon vänlig själ ska sortera dem.
Balnd mina 71 skor finns allt man kan behöva, vinterskor, bellerinor, klackskor, fina skor, fula skor, välanvända skor, helt oanvända skor. Ett par har till och med lappen kvar. Men jag kan inte ha varit riktigt vid mina sinnens fulla bruk när jag köpt dem. Så fula är de ! 
När jag tänker efter så är det  lite konstigt att jag har udda antal skor, det borde väl innebära att jag av någon sko har bara en. Undrar vilken. 





Ps. Jag kom på att mina flips-flops inte var medräknade i de 71 stycken skorna. För jag vet inte var de är.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0