Extra avgifter och använda kondomer

Än en gång kan jag konstatera att borta bra men hemma bäst. Efter en helg med familjen i Malmö kan jag återigen sova i min egna säng. Och jag älskar min egen säng!

Under vår vistelse i Malmö besökte vi även metropolen Köpenhamn. Staden gjorde inget större intryck på mig men det gjorde däremot restaurangen vi åt på. Om man ville betala med kort där, ja då tog de en extra avgift. Ville man betala med ett utländskt kort, ja då vill de ha ytterligare en avgift på avgiften. Om man ville äta endast buffé utan att beställa dryck, då debiterade de en extra avgift. Men det som slog allt, enligt mig i allafall var, om man inte åt upp den man man tagit åt sig i buffén, ja då tog de buffé priset två gånger. Det blev altså dubbelt så dyrt att äta ifall du inte åt upp maten. Tänk dig sen att du dessutom inte är törstig och vill betala med utländskt bankkort. Det blit ingen billig affär i såfall.

Och från en sak till en helt annan, en kväll då vi satt och åt frågade min mamma mig vad det är för bild på min t-skjorta. Ingen aning ,svarar jag, ett hjärta eller något. Nej, det är det inte upplyser minn lillasyster mig om, det är använda kondomer. Och mycket riktigt, avbildat på min nya t-skjorta finns använda kondomer i formen av ett hjärta. Hm, nästa gång kasnke jag ska se efter lite nogrannare vad det egentligen finns på tröjan.


Kommentarer
Postat av: miilo

haha, den paitan vill jag se :D

2009-10-08 @ 12:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0