Början eller slutet?

Sommaren börjar lida mot sitt slut även om ingen vill erkänna det, inte ens vädret. Trots det blir det sakta men säkert sensommar, snart höst. Slut på sommarjobb, på sommarjobb, sena nätter och långa sovmornar. Skolorna börjar och det dagliga livet med rutiner kallar åter.

Mitt Tysklandsäventyr tog slut för exakt tre månader sedan, och jag saknar det lite nu och då. Ibland mer. Ibland mindre. Det känns som en evighet sedan och på samma gång som om det var igår jag satt på Rehns trappor och drack billigt vin med folk från världens hörn.

Nu har jag lägenhet i Åbo och ser fram emot att bli fattig studerande. Det ingick överhuvudtaget inte i min plan när jag kom hem från Tyskland, det bara blev så.

Jag tror att det är dags att börja blogga igen. På finländsk mark. Här !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0