Jag vill ha en egen måne

Tanken på en egen lägenhet växer sig hela tiden starkare inom mig. Jag nästan längtar efter att få inreda precis som jag vill (med pengar som jag inte har), att få köpa precis sådan mat som jag vill ha(för då skulle jag självklart vara jätte hälsosam..), att dricka te ut mina omaka muggar som jag fick till studenten, att göra vad jag vill utan att behöva fråga om det är okej, att få ha det precis så städat/ostädat som jag känner att passar, att få sura utan att någon bryr sig. Att ha något eget.

Jag har också en teori när det gäller att flytta till sin första egna lägenhet. Denna teori är aldrig testad i verkligheten eller har andra vetenskapliga grunder, det är bara en känsla jag har. Min teori är att om den första egna lägenhet man flyttar till ligger i samma stad som man växt upp i kommer man aldrig mer därifårn. Altså för att nu undvika att fastna i Karis för resten av mitt liv måste jag flytta någon annan stans. Missförstå mig rätt, jag har verkligen inget emot Karis men vill gärna bo någon annanstans också.


Kommentarer
Postat av: Moster

Nu blev jag lite rädd! Inte tänkte du väl flytta till Grundsjö? Grundsjö ligger ju också liksom i Karis... Själv har jag funderat på att flytta till Sammatti, börja om ett helt nytt liv. Där finns t.o.m en finsk steinerskola.

2010-02-11 @ 09:39:14
Postat av: Sandra

Nej lilla moster du behöver inte oroa dig, jag ahr inga planer på att flytta till något eget i Grundsjö! Bilden har mera ett estetikt syfte. Lade du märke till hur den liksom svävar i luften?

Sammatti låter ju som ett verkligt spännande ställe att börja ett nytt liv på..

2010-02-11 @ 11:32:45
Postat av: Mamma

Då tycker jag du skaffar en hyreslägenhet i Ingå och bor där över sommaren så att du kan flytta hem igen till nästa vinter och hjälpa mig att elda.

2010-02-11 @ 21:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0