Löwenzahn = Maskros

I går började min språkkurs och efter lite små stressande och panik (pga snö, försenade bussar och ogiltiga tågbiljetter) tog jag mig till Duisburg och hem igen. Jag fick flashbacks från gymnasiet då jag satt där på min stol med min bok framför mig, fyllde i grammatik uppgifter, lärde mig ord och fick läxor. Några timmar i veckan ska väl gå an, men jag kan nog inte påstå att jag känner något behov av att påbörja studier på heltid ännu. 

På min kurs finns det några figurer som fastnade i mitt minne bättre än de andra efter denna första gång. Där finns bland andra mannen som är fascinerad av graviditeter och kvinnan som vill bo i skogen och läsa bilbeln.
Själv påstod jag att jag ville leva förevigt och dö vid 90. Väldigt välgenomtänkt !

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som om du har spännande kurskamrater. Kanske deras presentationer var lika genomtänkta som din?

2010-01-26 @ 09:57:24
Postat av: sokerungi

haha, du e rolig du snoddis

2010-01-26 @ 11:28:48
URL: http://sokerungi.blogg.se/
Postat av: Moster

Haha! Mamma har en point!

2010-01-26 @ 11:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0