Das Fallbeil = Giljotin*

Varför går alltid folk in i främmande hus i filmer och tv-serier. Bara för att dörren råkar glida upp när man knackar på kan man ju inte bara störta in där som om man ägde stället. Speciellt inte när huset tillhör vampyrer med underliga idéer.

Jag lugnar för tillfället ner mina irriterade nerver med iq-befriade tv-serier. Jag är inget stort fan av tåg och bussar även om jag under tiden här kommit till insikt om att de är ganska praktiska. Men inte idag. Idag var mitt tåg 20 min försenat och var tvungen att stå de 20 minuterna på en snöig, blåsig, kall perrong osäker på om jag missat tåget eller inte. Men bussen var ju i allafall i tid den här gången.

Bredvid mig på kursen idag satt en kvinna som efter varje sats som läraren uttalade halvhögt för sig själv sade "jaja" "jaja" eller "stimmt" för att bekräfta ,för sig själv, att hon förstått. Efter 2 timmar blev det lite irriterande.

Sen sprang jag till tågstationen för att hinna med tåget, hela 2 minuter tid hade jag på mig att köpa biljett och springa till rätt spår. Som ironiskt nog var längst bort. På riktigt var det så långt borta som det bara kunde vara. Flåsande och anfådd hann jag till spåret och när jag väl kom dit var tåghelvetet försenat. Jag hade stressat helt i onödan. Härligt

*har egentligen inget med texten att göra, bara ett ord jag lärt mig idag på kursen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0