Allt är inte guld som glimmar..

.. det kan också vara kristall. Sista dagen besökte vi nämligen Swarovskis kristallvärld. Glittrande och glimmande så det förslog. Intressant och fint, fast vissa grejjer var jag inte helt på det klara med vad de gjort där. Som sparkande ben och operasångerskor. Men det fanns säkert en idé med det hela, det var bara det att jag inte förstod. Självklart var det också här som min kamera tyckte att den jobbat tillräckligt och slutade fundera kort efter att vi kommit in.



En stor jätte med kristallögon och vattenfallsmun  vaktade ingången till kristallvärlden







Världens största kristall, men hur stor den var får man ju ingen uppfattning om från bilden kom jag på.



En del av en kristallgran i äkta storlek. Kameran vägrade sammarbeta när det gällde en
blid av hela granen




En zebra i en rosa sko i kristall är ju en helt normal syn, bildkvaliteten låter jag bli att kommentera



Allt som glittrar är kristall, tyvärr syns inte ens hälfen av allt på bilden



Jag har ingen aning om vad det här hade med kristall att göra..



Modell större kristallkrona med svansar



Självklart fanns det en shop i slutet av utställningen. Jag äger nu två
Swarovskikristall smycken. Det första var en present, det
andra ruinerade mig...




...nästan i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Moster

Jag är så stolt över dig! "Det ena är en present, det andra ruinerade mig" Rätta tager, men skall alltid komma ihåg att skämma bort sig själv. Vet du varför? Jo, cause you are worth it!

2010-01-22 @ 07:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0