No mercy

Idag morse hade jag en lång diskussion med mig själv. Ämnet var : Gå och simma din lata ko.
Jag försökte febrilt hitta en ursäkt för att slippa men jag var hård mot mig själv och vägrade lyssna på alla argument som min lathet kom med.
Till exempel Jag har inte tid.. För jag har ju så många andra viktiga saker att göra, läsa bloggar, läsa Harry Potter, måla mina naglar.. 
Eller med Jag orkar inte gå till simbassängen.. Dvs de hela 10 metrarna eller vad det nu kan bli till badrummet. 
Sen kom Det är så kallt i vattnet.. Den första sekunden när du går i ja. 
Sist men inte minst drog min lathet till med Jag vill helt enkelt inte.. Men det stämmer ju inte, jag vill ju nog egenltigen, jag är bara så lat. Så det var inget annat alternativ än att hoppa i vattnet. Bra var väl det för det var ju helt skönt, efteråt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0