10 timmar

Igår kände jag att jag verkligen gjorde någon nytta som au pair, det är inte specielle ofta det händer. Men igår jobbade jag nästan 10 timmar. Som tur är får barnen se på tv när de är sjuka så jag behövde inte överanstränga mig allt för mycket, vädret var fint så jag kunde slänga ut andra barnet och leka lite i solen också. Men trots det så var det en ansträngade arbetsdag.




1/3 av oss var riktitg sjuk och låg mest i soffan hela dagen och tittade på Pippi Långstrump. Det var bara så fel när Pippi pratar tyska.

Dessutom lärde jag mig att barn i Sverige inte äter godis. Därför blir de alla barnen så glada då Pippi köper godis åt dem alla. Jag försökte förklara att de kanske inte riktigt var hela sanningen men barnen vägrade gå med på det. Så nu vet ni det. Barnen i Sverige äter inget godis, någonsin, förutom när Pippi köper åt dem !







2/3 av oss hittade en frisbee (stavning kan diskuteras) men var inte riktigt säkra på vad vi skulle använda den till. Och vad vi än spelade med den så förlorade jag. Man kan även påpekat att solen gick i moln i samma sekund som vi gick utanför dörren. Perfekt taiming.. Men det var varmt i allfall så det var inte hela världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0