En lördag utan bilder, igen

Igår hade jag egentligen inte tänkt göra så mycket ta hand om min sjuka, flunssiga kropp. Men så blev det inte. Först begav vi oss till Essen med Nina för att göra oss av med onödiga pengar. Jag gjorde det i alla, nu är mina pengar inget problem mera, de är borta. Vi åt lite nudlar, för min del utan sås eftersom jag hade lite  svårt att förstå den stressade kina-kocken med halvbra tyska som stod och skrek något oförståerligt åt mig från andra sidan disken. Men det gick det med.
Efter 7 timmar på vift kände jag att en powernap var på sin plats eftersom vi hade planer på att sticka till Düsseldorf för att träffa några andra au pairer. Powernap måste vara det mest överskattade i sovhistorien. Man hinner ju inte ens somna innan man ska stiga upp igen och jag blev bara surare och mer stressad av den.
Sedan var det  min tur att vara stressad när jag försökte bli färdig på under en timme och allt var ett enda kaos då alla andra började säga att de inte skulle dyka upp senare på kvällen i allafall.
Vi kom i allafall iväg. Jag i min överoptimism om vår hade underskattat kyla och vind och frös rejält i mina lite för tunna kläder. Smart gjort med tanke på att jag från tidigare redan var sjuk och hes.
Kvällen blev riktigt bra och vi satt på Suttons och pratade om allt möjligt och fler än väntat dök upp så det var ju trevligt. Även några tyskar dök av lite oklar anldening upp vid vårt bord och jag pratade mig hes, hesare än tidigare, och tillsammans med Elina lärde vi ut Finlands och Sveriges geografi, det var lättare sagt än gjort när tyskaran verkade ha bättre kolla på var städerna låg än vad vi hade. Jag fick ockås höra att i Tyskland kallar man Norge för Skandinaviens Kanada. Så all in all var det en bra kväll och dag och kameran låg någonstans i min väska, jag hoppas den ligger där ännu, men den förblev oanvänd så no pictures today.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0