Chokochokochoko

Idag räckte inte min självkontroll riktigt till. Vi besökte nämligen ett chokladmuséum i Köln med familjen idag och då måste man ju ta chansen att äta lite riktigt färsk choklad. Förövrigt var det kallt men fint i Köln och jag tror jag skall släpa med min egen familj dit när de kommer på besök om knappt två veckor.



Alla verkade ha bestämt sig för att besöka musét just idag, kan folk inte göra annat när det är så fint väder?



Chokladbrunnen som jag hört så mycket om. En massa flytande varm choklad och jag hade väntat mig att jag själv sjulle få doppa jordgubbar och annat gott i denna fantastiskakonstruktion..



.. gissa hur besviken jag blev då det enda jag fick var en liten ynklig kexvåffla som doppats i chokladen utan någon som helst ömhet och kärlek.



Finländarna hör till en av de 13 nationer som äter mest choklad i världen, i snitt 7,23 kg person/år. Jag är säker på att jag äter mer än det, mycket mer än det.



Till sist inhandlade jag 8 choklad praliner, sammanlagt 94 gramm, och betalade 3,54 € för dem. Och bara en enda av dem var supergod. Jag kände mig lite lurad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0