Vårkänslor

Gjorde en promenad idag och insåg att det verkligen börjar bli vår. Små blommor som börjar dyka upp i rabatter här och där, fåglar som sjunger och en sol som vämer. Även om träden fortfarande är kala och vinden kall men det blir snart vår, om två veckor säger alla att det blir riktigt vår här. Och jag hoppas det stämmer.

Riktigt såhär ser det inte ut ännu, men förhoppningsvis snart!

Dessutom fick jag ett stort sug efter glass när jag gick där i solen och kände mig allmänt nöjd med livet. Tyvärr låg pengarna hemma på skrivbordet den här gången. Men nästa gång när jag går ut på promenad ska jag ta med dem och hoppas jag är lika sugen på årets första glass som jag var idag.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är faktiskt vår här också. Granarna börjar synas igen när snödrivorna smälter och kråkorna sjunger på morgnar. Men det mest spännande är att gården på morgonen är full av små tasspår. Undrar vad det är för djur som smyger här?

2010-03-11 @ 09:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0