Vårtecken

Idag har jag gjort mera än igår, men det kan bero på att jag inte gjorde något alls igår. Altså har jag trots det inte gjort mycket idag. Men mer än igår.

Nu funderar jag om jag borde kolla om barnen sover eller om jag bara bestämmer att de sover och så är det bra med det. Tror jag gör så, det är liksom mindre arbete för mig, och så länge ingen skriker går det knappast  någon nöd på dem. Hoppas jag.


Idag sken solen och fåglarna sjöng. Men det största vårtecknet var de bilar jag mötte då jag gick för att hämta barnen från dagis. Bilar utan tak, med förare iförda solglasögon och  dunka dunka musik, det är ett säkert  vårtecken!




När vi gick hem från dagis lekte vi en jätte rolig lek.. Jag skulle kalla leken "Maja-går-framför-barnvagnen-och-sandra-går-väldigt-försiktigt-efter-för-att-inte-köra-på-henne-när-hon-mittiallt-stannar". Men nu var det ju inte jag som bestämde vad leken skulle heta utan Maja, och leken vi lekte hette "körprov" jag klarade provet, altså får jag nu köra barnvagen i Tyskland. Jess!



Sen försvann det fina vårvädret. Men jag konstaterade idag att det är ljust 12 timmar i dygnet här för tillfället.


Kommentarer
Postat av: sokerfuckingungi

ALLTSÅ SKOJA ME MIG!!!!! har ni ingen, nada, zero NOLL snö där?



jag hämtar med några plastkassar härifrån när vi kommer, var så säker!

2010-03-04 @ 22:48:22
URL: http://sokerungi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0