Update 2

Att skriva är så jobbigt. De glesa uppdateringarna beror inte på att jag jobbar som en dåre och familjen kör med mig som sin privata städmaskin. Det beror på att jag helt enkelt är lat. Det är ju så fruktansvärt jobbigt att pränta ner några rader text. Men stressigt, jobbigt, otrevligt och hemskt är ord som verkligen inte beskriver min tillvaro här i Tyskland. Jag behöver inte städa något, knappt plocka undan, tror jag städar mindre här än jag gjorde hemma. Det enda jag gör är leker med barn. 

Sandra har jag också..
... lagat mat här i huset, alla överlevde och huset står kvar. 
... åkt buss ensam, tagit fel på bussar och hållplatser och varit tvungen att gå 3 onödiga km.
... köpt onödiga julklappar.
... sett Crossroads på tyska (den med Brittan, och det är förövrigt en fantastisk film med fantastiska skådespelar insatser och med tyska röster blev det hela ännu mer fantastiskt).
... varit helt ensam med barnen ikväll och ingen skriker (längre), utan de sover som små tyska ljus. 

Bara tyskan skulle löpa lite bättre skulle allt vara helt super.

Nu ska jag tillbringa min kväll med att läsa Harry Potter (på tyska) och se på Ocean's eleven (på tyska) samt äta fazer blå choklad och salmiak.


Kommentarer
Postat av: sokerungi

Crossroads är en ljuvlig film, ack ja! E sångerna påtyska också helst? Låter som att allt e finemang med dig, vi håller på att förbereda lillajulen här. 1 meter snö har vi också om man ljuger mildt. Ha de kanon!

2009-11-26 @ 20:43:50
URL: http://sokerungi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Osså får du handpeng för att inte göra just nånting. Det tycker din lillasyster är fräckt.

2009-11-27 @ 09:44:04
Postat av: Sockersöta, gull-Moster

Få se nu om jag lyckas lägga en kommentar... Om du ser det så kan jag bara säga att Sockersöta gullMosters dotter, Socksersöta gull-Madeléne har idag blivit vald till president i skolan! Hon kommer att vara en Sockersöt gull-President! Hon ringde prexis just för att kolla adressen till din blogg, så hon läser den aktivt! Mera text skulle ju vara önskvärt när du inte ändå anstränger dig till max! Jag som jobbar till max, fulleffekt lyckas skriva såhär mycket!! Nu skall jag hämta Sockersöta Gull-Leona från dagis! Många gull pussar till min Sockersöta Gull-systerdotter från Sockersöta Gull-Moster! Mmmm..SMACK!

2009-11-27 @ 13:41:01
Postat av: Sockersöta, gull-Moster

Wow, det lyckades!!!



E sockerungi månne den jag skall hämta från dagis? Visste inte att dagens dagisbarn bloggar...

2009-11-27 @ 13:45:57
Postat av: Anonym

"Det tycker din lillasyster är fräckt."



Öö. Det finns två av oss käre mor och därför e det en fyfan så ovälformulerad mening det där. FY

2009-11-27 @ 21:11:11
Postat av: miilo

ni e bara för ljuvliga och underhållande hela bunten!

2009-11-27 @ 22:10:18
URL: http://memoirsofamiilo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0