Paranoid?

En av de positiva saker med att bo ensam är att allt alltid ligger precis där man lämnat det. Eller nästan alltid i allafall. Igår då jag återvände hem från mitt jobb (jag saknar förövrigt ord för att beskriva mina känslor för platsen i fråga) möttes jag av en olåst dörr. Hmm, kanske jag glömt att låsa dörren innan jag gick på jobb ? Men väl inne upptäckte jag ett glas ,som jag med 99 % säkerhet INTE använt de senaste 2 månaderna, som stod på diskmaskinen. Jag bestämde mig för att söka efter ytterligare spår efter förövaren som tydligt inte brytt sig om att sopa igen sina spår efter att ha väldgästat mitt hem under min frånvaro. Och den som söker den finner, åtminstone 2 bödskivor saknades från brödpåsen och i kylskåpet fann jag att smörpaketet låg OVANPÅ skinkanpaketet.

Vem är den skyldiga som gått in i mitt hus och ätit av mitt bröd och min skinka och uppnebarligen också druckit något ur ett glas och sedan bara avlägsnat sig utan minsta livtecken. Jag har mina aningar om vem förövaren är men av försiktighets skäl väljer jag att inte säga något innan jag kan väcka åtal på säkra grunder. Jag kommer nu att börja en förundersökning som kommer att överbevisa den skyldiga. Om DU känner dig träffad av anklagelserna ovan vänligen kontakta mig och återlämna mina bröd och skinkskivor samt ett skadestånd för det psykiska lidande du orakat mig så kan vi kanske komma till en kompromiss i frågan som inte innebär så hårda konsekvenser för dig.

Och nästa gång DU gör det, lägg för guds skull tillbaka allt där det låg innan och lås dörren efter dig, så jag slipper få en hjärtattack och dö på grund av dina gärningar! TACK PÅ FÖRHAND !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0