Österrike

Österrike var vackert. Under min skidsemester har jag åkt skidor exakt inte en enda gång. Pulkka har jag däremot åkt lite mera.Badat bastu, väldigt exotiskt i tyska ögon, och vandrat med facklor i mörka skogar. Varit en gnutta kulturell och hört många nya tyska dialekter. Egentligen har jag gjort ingenting i en hel vecka och det känns ganska bra.



Innsbruck, tyvärr stod det en massa träd i vägen när jag skulle fota.


Att åka nattåg var jag väldigt skeptiskt inställt till med det gick bättre än jag trott. Sovdelen påminnde lite om hytterna på sverigebåtarna, men i hälften mindre. Men man fick en ordentlig frukost på sängen (för det fanns ingen annan plats att ställa den på) på morgonen. Men  på hemvägen när vi kom till Düsseldorf redan 6 på morgonen, var entusiasmen för frukosten inte lika stor.


 4 bröd och sjukt starkt kaffe


I Innsbruck finns tydligen ett väldigt kännt tak av guld som jag aldrig tidigare hört talas om. Men nu har jag i alla fall sett Das goldenes Dachl. Litet och fjuttigt, men tydligen så ska man som (tysk)turist se det. Men varför bygger man egentligen ett tak av äkta guld?

 







Wattens. Berg, berg,berg bara mera berg


Kommentarer
Postat av: Moster

Jag vill också åka natttåg och få gratis croissanter. Hoppas de var så där över äckligt smöriga, då är dom som bäst.

Det finns ingen tid på dygnet då det inte passar att äta, lär dig det, Sandra lilla!

2010-01-18 @ 09:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0