Skiurlaub

Packa,packa,packa. Det är tidskrävande, påfrestande, avskyvärt och jobbigt. Och det blir aldrig bra. Aldrig har man med det man behöver. Inte jag i allafall. Kanske det är mig det är fel på.

Som bäst packar jag inför skidsemester. Jaha, vad behöver jag då? Har aldrig tidigare varit på skidsemester. Och jag har inga skidor, så dem kan jag inte ens packa ner. Mössor, handskar, halsdukar, yllesockor och varma kläder.. Och sen då?

Imorgon kväll hoppas jag i alla fall att jag har packningen under kontroll för då ska vi åka iväg. Med nattåg. Det lär ju bli en upplevese i sig det också. Är dock inte helt säker på att jag kommer att uppskatta den upplevelsen. När vi vaknar förjande morgon borde vi befinna oss i Österrike någonstans för att sedan kör till ett hotell någonstans för att sedan åka skidor i en vecka. Jag är inte så negativ som jag låter. Det ska bli roligt. Jag kanske till och med lär mig stå på skidor ( inte flataskidor då) om jag har tur, har jag otur kanske jag bryter ett ben eller två. Eller åtminstone får några blåmärken.

Och maten på hotellet har jag hört att ska vara jättebra. Hoppas det stämmer!

På tal om mat så bjöd jag familjen på karelska piroger med äggsmör idag. Vet inte riktigt vad de tyckte om denna kulinariska upplevelse. De sa att det var gott i alla fall, men det kanske bara var av artighet. Barnen tyckte helt klart att äggsmöret var bättre än pirogerna.

Kommentarer
Postat av: miilu

NÅJA, så fick ja svar på min fråga (facebook). Oj sandra jag hoppas du har de superbra i the itämaa. Å ta en bild eller två där om du ser nån joddlare :D

2010-01-07 @ 20:56:39
Postat av: Moster

Jag är så avundsjuk så att det värker! Grrrrrrr! Det tar emot att säga (men ifall någon annan läser denna kommentar): "Ha så jättekul på skidsemestern!! Å jag är så glad för din skull!!"



Detta får endast Sandra läsa: Egentligen önskar dig bara en stor mängd blåmärken!

2010-01-08 @ 15:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0