The fantastic life of an au pair

Idag har jag..

..vaknat
..packar barns matlådor
..simmat
..läst Harry Potter
..lagat mat
..hämtat barn från dagis (kunde lika gärna ha skrinnat, var så jäkla halt)
..letat efter en försvunnen handske
..ätit mat
..konstaterat att berlinermunken i Tyskland inte har någon rosa glasyr och således endast är en högst vanlig munk
..byggt playmobile forest house med tillhörande sjuhundrafemtioelva smådelar
..besökt Ikea som såg precis lika ut som i Esbo
..nattat barn


Nu ska jag..

..ta reda på om Harry Potter och den flammande bägaren slutar lika på tyska som den gjorde på svenska
..vänta på att klockan blir 21.15 så jag får se på House
..sova (på min nya hjärtdyna med armar från Ikea)

P.s jag kunde just foga ytterligare en punkt till min glamourösa "har gjort idag"-lista ; torkat kattspyor..




Kommentarer
Postat av: Moster

Ha, jag hade tur när jag var aupair, vi hade ingen katt så jag slapp torka spyor!

2010-01-27 @ 12:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0