Kreativt

Miilo tyckte för en tid sedan att hon vill veta sju saker om mig, som hon inte tidigare vet och gav mig den här utmaningen. Så varsågoda, sju fakta om mig som ni kanske redan visste men jag gjorde i allafall ett förösk.

1. Jag har bara känsel i 9 1/2 av mina fingrar. Den ena halvan av mitt vänstra mittfinger saknar helt och hållet känsel efter att jag en avslutnig skar mig i finger när jag skulle öppna ett paket grillkorv. Ambulansen vägrade hämta upp mig då någon ringre dem och jag trodde att jag skulle vara tvungen att amputera mitt finger. Det var ju inte så farligt egentligen, det krävdes bara 2 stygn och så var jag back on track igen.

2. I hela mitt långa liv har jag aldrig besökt en konsert av något slag. Om man inte räknar Sås och kopp i Ekenäs någongång på 90-talet. Jag har heller aldrig närvarat vid en festival eller annat liknande evenemang.

3. Om det är något jag avskyr så är det att vänta. Om det så gäller att köa, att vänta på tåg eller buss eller människor. Samma sak gäller då jag är tvungen att vänta när jag får en idé om att jag ska göra något kreativt, det ska i så fall göras nu på direkten eller inte alls.

4. Jag är rädd för att bli beroende, om det så är av en annan människa, av en tv-serie eller kaffe eller något annat.

5. Att gå anser jag vara ett trevligt sätt att motionera. Långa promenader i fint väder gör mig på gott humör. Jag tycker förmodligen att gå är trevligt bara för att jag har för dålig kondition för att springa, annars skulle jag säkert göra det, det går snabbare. Och snabbt är bra.

6. Jag blir lätt rastlös och tröttnar snabbt, men på samma gång är jag lite lat och tycker om rutiner. Det går liksom inte ihop och det pågår en ständig konflikt i mitt huvud om vad som ska göras eller inte göras. Oftast vinner den lata sidan och jag förändrar ingenting utan fortsätter att vara en rastlös och orolig själ. Som till exempel nu, jag har varit i Tyskland i drygt 3 månader och nu börjar jag tröttna och fundera på nya saker att göra, andra ställen att fara som au pair till, även om jag inte ens är färdig här ännu, eller kurser som går i något annat land eller att jobba utomlands. Jag har så många ideer, men inget blir av. 

7. Jag fryser alltid. Yllesockorna är min bästa vän året runt med undantag för möjligtvis juli/augusti.

Nu är problemet det att jag borde utse sju andra som ska göra samma sak. Det är bara det att de flesta bloggar jag smygläser redan fått den här utmärkelsen. Så jag tycker mina systar ska göra det här. Leona för att hon alltid brukar hitta på någo vitsigt att skriva och Alice så att hon någongång skriver något vettigt på sin blogg.




Kreativt så det förslår!


Kommentarer
Postat av: sokerfuckingungi

Nu har jag tre saker att tycka till om gällande det här inlägget!



För det första : nu ljuger du så näsan blir lång när du påstår att du aldrig varit på konsert för det har du tammituttan ändå varit! Tomas Ledin år 2001! Vi var med moster o Packe och det var hurja grejjor!



För det andra : "Och snabbt är bra." Borde bli din slogan.



För det tredje : "Alice så att hon någongång skriver något vettigt på sin blogg." Nu hoppas du nog på för mycket...

2010-03-04 @ 14:56:43
URL: http://sokerungi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0